Heeft jouw website een zoekvenster? Kunnen bezoekers op jouw website via een zoekvenster zoeken op jouw site, en kun jij zien waar ze naar zoeken? Nee? Overweeg dan om dit te implementeren en in te stellen voor jouw website. Want dit is één van de makkelijkste manieren om inzicht te krijgen in het denken van je online bezoeker over dat wat hij op jouw site verwacht.

Zoekvenster als tool voor onderzoek

Een zoekvenster helpt jouw bezoeker te vinden wat hij zoekt om zo zijn doel(en) te behalen. De termen die hij daar intypt geven aan wat hij verwacht te vinden op jouw website. En dat is waardevolle kennis die jou inzicht geeft in de wensen en verwachtingen van deze bezoeker. Door dit zoekvenster (en wat er dus wordt ingetypt) te koppelen aan jouw Google Analytics (GA), kun je eenvoudig zien welke zoekopdrachten op jouw site zijn uitgevoerd.

Van zoekvenster naar content

En daar ontstaat ook direct een kruispunt tussen vraag en aanbod waarmee je jouw website kunt verbeteren. Want als de gevraagde content niet aanwezig is, moet je deze dus alsnog creëren.

Het zoekvenster kan je dus helpen bij het bepalen van nieuwe content. Door de on-site zoekresultaten te analyseren kun je patronen herkennen die je helpen bij het toevoegen van het volgende stukje content waar men op zit te wachten en behoefte aan heeft.

Meer weten over het zoekgedrag van jouw bezoekers?

Meer weten hoe ook jij kunt leren van het zoekgedrag van jouw bezoekers? Wij helpen je met het implementeren van het zoekvenster en bij het analyseren van het zoekgedrag zodat je daarmee verder kunt bouwen aan een betere website voor jou en je bezoekers.

Mail ons op contact@createdbydesign.nl of vul het formulier in.

Categorieën: Webdesign