Branding voor een opmerkelijk merk

Branding is ook voor jou. Want weet jij echt hoe jij en jouw merk over komt op jouw klanten? Ben jij succesvol in staat om jouw onderscheidend vermogen eenduidig over te brengen? Nee? Dan helpen wij je daar bij.

> Laat ons je helpen met jouw branding

“A brand is a name, term, design, symbol, or any other feature that identifies one seller’s good or service as distinct from those of other sellers”

American Marketing Association

Branding

Breinding

In een vereenvoudigde vorm kun je het brein opdelen in drie onderdelen: het oude brein (draait om jouw welzijn en veiligheid: fight, flight of freeze), het midden brein (draait om emoties) en het nieuwe brein (dat wordt aangesproken door rationaliteit). Inzicht en gebruik van deze drie ‘breinen’ zijn waardevol om jouw merk succesvol in de markt te zetten en tussen de oren van jouw (potentiële) klanten te plaatsen.

> We leggen je graag uit hoe we dit voor jou inzetten

Associaties

Het merk van jouw bedrijf is een grote verzameling met associaties die in het hoofd van jouw (potentiële) klanten leeft. Van een deel daarvan is de klant zich bewust, maar van een groot deel is deze zich onbewust. Deze onbewuste gevoelens en associaties voegen echter wel bijzonder veel waarde aan jouw merk toe. Gelukkig kun je die associaties sturen. En wij helpen je er bij.

Vrienden

Hoe dat werkt? Zie jouw merk als een vriend. Ieder van jouw vrienden zijn anders. Ze hebben allemaal zo hun eigen karakter met unieke eigenschappen die jij waardeert. Daarom ben je vrienden. Zo heb je dus allerlei verschillende associaties met verschillende vrienden. Dat maakt hun uniek. Jouw merk is net zo. Of zou zo moeten zijn. Je wilt namelijk uniek genoeg zijn in het landschap van jouw vakgebied en/of branche zodat je opvalt en men je kan leren kennen als een vriend.

> We brengen deze associaties graag met jou in kaart

<span>streepje</span>

Branding en logo

Nee. Jouw logo is niet jouw merk. Jouw logo is een uiting van jouw merk. Slechts een klein onderdeel. Jouw merk vertegenwoordigt onder meer het karakter van je bedrijf, wat je doet en hoe je dat doet. Het is daarmee een herkenbaar symbool waarvan je wilt dat deze positieve associaties bij klanten oproept. En tegelijkertijd bijdraagt aan het laten nemen van actie door jouw (potentiële) klant.

> We ontwerpen voor jou graag een passende logo en huisstijl